Prywatne stacje radiowe powołały związek pracodawców MOC FM
Na rynku radiowym dzieje się naprawdę wiele – ostatnio możemy mówić choćby o powołaniu Związku Pracodawców Ogólnopolskich i Lokalnych Mediów Radiowych MOC FM. Trudno nie zadać sobie pytania, co oznacza taka decyzja?
Będzie się działo
Zacznijmy może od tego, że najbliższy czas ma zostać poświęcony projektowi badania jednoźródłowego. W każdym razie można usłyszeć, że taki jest plan. Dobrze też odpowiedzieć sobie na pytanie, które radia reprezentowane są przez nowy związek? Nowy związek powołali najwięksi komercyjni nadawcy radiowi i co istotne, możemy mówić o reprezentowaniu znacznej części rynku (ponad 70 procent). To pokazuje, że w dłuższej perspektywie należy spodziewać się sporych zmian. Co więcej, już teraz mówi się o wspólnym głosie w sprawach związanych z branżą radiową. Niektórzy mogą też powiedzieć, że w marcu tego roku doszło do powstania podobnej organizacji. Dla niezorientowanych – chodzi o MOC Radio.
Niemniej jednak przeszłość na ten moment zostawmy i skupmy się na teraźniejszości. Z pełnym przekonaniem można powiedzieć, że Powołanie Związku Pracodawców MOC FM jest odpowiedzią na pojawiające się problemy. Możemy również mówić, że to odpowiedź na oczekiwania regulatora rynku medialnego i podmiotów, którym zależy na jednoźródłowym badaniu mediów. Ciekawe jest też to, że formułę nowego związku można określić otwartą na rozmaite problemy – zgłosić się mogą wszyscy nadawcy radiowi. Dobrze jeszcze wrócić do momentu, w którym powstała organizacja MOC Radio – MOC Radio można określić przeciwwagą, dla tego, co teraz się dzieje. Przeciwwagą, bo MOC Radio koncentruje się na radiofonii publicznej, natomiast MOC FM skupia się na komercji. Warto również wiedzieć, że współpraca obu organizacji to coś, czego nie można wykluczyć. Ewentualna współpraca oznaczałaby większe zasoby i większą siłę oddziaływania.