PKP Intercity przedstawia szczegóły marcowej zmiany rozkładu jazdy i wprowadzenia nowych, modernizowanych wagonów
Pierwsza w tym roku korekta harmonogramu połączeń kolejowych, planowana jest na dzień 10 marca. Spółka PKP Intercity, jak zwykle prezentuje już teraz swoje plany dotyczące wprowadzanych modyfikacji. Korekta, która jest wprowadzana kilkakrotnie w ciągu roku, ma na celu skoordynowanie ruchu kolejowego z planem prac inwestycyjnych prowadzonych na sieci kolejowej.
W ramach marcowego dostosowania rozkładu jazdy, PKP Intercity planuje wprowadzić do eksploatacji 40 odnowionych wagonów, które przeszły modernizację w H. Cegielski – Fabryce Pojazdów Szynowych w Poznaniu. Nowe wagony są wyposażone w sześciomiejscowe, klimatyzowane przedziały z gniazdami elektrycznymi, regulowanymi fotelami i dostępem do Wi-Fi.
Nowoczesne toalety oraz systemy informacji dla pasażerów znajdują się w przedsionkach wagonów. Dzięki cichym wózkom, te odnowione wagony mogą osiągać prędkość do 160 kilometrów na godzinę, a będą używane w pociągach kategorii InterCity, które kursują na całym terenie Polski.
Zmiany obejmują również skrócenie czasu przejazdu dla najbardziej popularnych połączeń. Od marca najszybsze połączenie z Warszawy do Zakopanego potrwa 4 godziny i 44 minuty, podczas gdy podróż z Krakowa do Zakopanego zajmie teraz 2 godziny i 17 minut, a w powrotną stronę – 2 godziny i 14 minut.
Na niektórych trasach będzie obowiązywał cykliczny rozkład jazdy, ale mogą zmienić się godziny odjazdów. Pociągi z Lublina do Warszawy będą odjeżdżały 23 minuty po pełnej godzinie, co 1 lub 2 godziny. Natomiast pociągi Berlin Warszawa Express z Warszawy do Berlina przez Poznań będą wyjeżdżały 31 minut po pełnej godzinie, co 2 godziny. Z Poznania do Warszawy składy odjadą 53 minuty po pełnej godzinie, co dwie godziny, począwszy od porannych godzin.