Wiceminister edukacji Katarzyna Lubnauer ujawnia plany MEN dotyczące innowacyjnego nauczania matematyki
Katarzyna Lubnauer, wiceminister edukacji, zdradziła, że MEN zamierza eksplorować różne nowoczesne techniki nauczania, które umożliwią uczniom zdobywanie wiedzy w interesujący i efektywny sposób, bez obaw. Podkreśliła, że strach jest jednym z najczęściej wskazywanych przez uczniów powodów utrudniających naukę matematyki.
Podczas Międzynarodowego Dnia Matematyki, Katarzyna Lubnauer, pełniąca funkcję wiceministra edukacji, uczestniczyła w lekcji matematyki dla uczniów klasy IV Szkoły Podstawowej nr 109 im. Batalionów Chłopskich na warszawskim Wawrze. Lekcja była prowadzona na podstawie programu „Inteligentna matematyka – zeszyt online”, który został stworzony przez naukowców z Wydziału Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Program ten promuje naukę matematyki poprzez wykorzystanie sztucznej inteligencji.
W rozmowie z dziennikarzami Lubnauer opowiedziała o swoim doświadczeniu: „Mieliśmy okazję zobaczyć, jak wygląda fascynująca lekcja matematyki […]. Widzimy, jak sztuczna inteligencja pomaga uczniom przekonywać trudności i samodzielnie się uczyć”. Zaznaczyła również, że uczniowie mają możliwość korzystania z „zeszytu online” zarówno w szkole, jak i w domu.
Wiceminister edukacji na temat lekcji matematyki: poszukiwanie innowatorów
Wg. wiceminister Lubnauer, uczniowie często opisują strach jako główną przeszkodę w nauce matematyki; lęk przed niepowodzeniem czy wręcz ogólny lęk przed matematyką. „Gdy uczą się za pomocą komputera, wykorzystując sztuczną inteligencję, ten lęk znika, ponieważ nie ma tu miejsca na porażki, które ich przerażają. Jeśli napotkają problemy z jakimś zadaniem, mogą do niego wrócić po pewnym czasie, ale już w zmienionej formie. To umożliwia im krok wstecz, aby później móc ruszyć naprzód” – podkreśliła wiceminister.